Rzecz to powszechnie wiadoma, że reklama ma ogromną moc – wszyscy ją oglądają i wszyscy są na nią podatni. Reklama też istnieje od zawsze, ale ponieważ zmieniają się czasy i realia, tak i ona zmienia się i dynamicznie rozwija, zdobywa nowe przestrzenie.
Współczesne czasy upływają pod znakiem mediów społecznościowych. Facebook, Linkedin, Twitter, Pinterest, Instagram – każda z z liczących się społecznościówek okazała się być świetnym kanałem reklamowym, który umożliwia dotarcie do nowych klientów i pomaga wytyczać nowe ścieżki biznesowe. Osiągnięcie sukcesu umożliwia umiejętne prowadzenie fanpage. Łódź i inne duże miasta zostały siedzibami dla firm zajmujących się marketingiem cyfrowym.
W social mediach zamieszczane są następujące formy reklam:
- obraz – statyczny i zarazem najprostszy typ reklamy składający się z grafiki (obraz 600 pikseli w formacie .jpg lub .png) oraz odnośnika do strony, którą chcemy aby odwiedziła osoba oglądająca reklamę (tekst nie powinien zajmować więcej niż 20% całej grafiki),
- treść + grafika – ciekawy obraz i merytoryczna, inspirująca treść posta to bardzo często spotykana forma reklamy,
- video – najbardziej popularna forma reklamy, która wg. zaleceń Facebooka powinna trwać ok. 15 sekund. Uzupełnienie filmu o napisy umożliwi obejrzenie także osobom, które wyciszyły telefon lub komputer,
- karuzela – format reklamy na Facebooku, który umożliwia zaprezentowanie wielu produktów, usług, informacji o firmie lub historii w jednym poście sponsorowanym. Każda z kart (2-10) może być opatrzona zdjęciem lub filmem,
- interaktywne formularze (LeadAds na Facebooku i LinkedIn), które służą do pozyskania danych kontaktowych potencjalnych klientów,
- pokaz slajdów – reklama, podczas której wyświetlonych jest maksymalnie 10 obrazów, wyświetlanych pojedynczo przez określony czas (od 0,5 do 5 sekund). Możliwe jest wybranie przejścia pomiędzy grafikami oraz dobór muzyki,
- kanwa – zaawansowany, pełnoekranowy format reklamy dedykowany na urządzenia mobilne – umożliwia korzystanie min. z: wideo, zdjęć, tekstów czy nawet zestawów produktów, interesujący i stwarzający ogromne możliwości.
Wpływ social mediów jest nieoceniony – za ich pośrednictwem już 81% małych i średnich przedsiębiorstw promuje swoja markę, a dzięki skutecznej i dopasowanej do biznesu reklamie, dociera do coraz szerszej grupy odbiorców.